Hopi, 19 milyon müşterinin alışveriş alışkanlıkları analiz etti: 1 milyon kişi sadece tek renk giyiyor!

Perakende Sektöründe Trendler Değişiyor: Hopi Perakende Raporu 2024 Yayınlandı

Perakende sektöründe önemli bir yere sahip olan Hopi, 10. yılında sektöre yön verecek “Hopi Perakende Raporu 2024″ü yayınladı. Rapor kapsamında 300’den fazla marka ve 19 milyondan fazla müşterinin alışveriş alışkanlıkları analiz edildi.

Rapora göre, sadık müşterilerin harcama potansiyeli yüzde 73 arttı. AVM ziyaretlerinde mağaza gezme oranı azalmasına rağmen müşteri başına harcama miktarı yüzde 63 arttı. En fazla giyim ve ayakkabı alışverişi ise İstanbul, Ankara ve İzmir’de gerçekleşti.

Özel günlerde yapılan alışverişlerde, Kurban Bayramı ve Babalar Günü, Black Friday’e göre daha fazla ilgi gördü. Alışveriş yapan müşteri sayısı yüzde 20 arttı.

Rapor ayrıca, 1 milyon müşterinin sadece siyah renk giydiğini ve mağazalarda kombinlerini tek bir reyonda görmek istediklerini ortaya koydu.

Büyükşehirlerde yapılan alışverişlerde “kendine yatırım” trendi öne çıkarken, küçük şehirlerde ise “ihtiyaç odaklı” alışverişler dikkat çekti. Ayrıca kozmetik alışverişlerinde büyükşehirlerin payı 2 kat artarken, küçük şehirlerde ise akaryakıt ve ev dekorasyonu sektörlerinin payları artış gösterdi.

İndirim Değil İhtiyaç, Müşteriyi Harekete Geçiriyor

Perakende sektörünün önde gelen isimlerinden Hopi’nin CEO’su Elif Ateşok Şatıroğlu, 2024 yılında 5,3 milyon aktif müşteriye ulaştıklarını ve toplamda 15,5 milyon işlem gerçekleştiklerini belirtti. Şatıroğlu, Hopi’nin müşterilere benzersiz bir deneyim sunan bir yapıya dönüştüğünü ifade etti.

Devam eden rekabet ortamında markaların daha etkili ve hedefe odaklı çözümler aradığını belirten Şatıroğlu, yakın zamanda Borsa İstanbul’da hisse senedi ve fon işlemlerine başladıklarını, Amerikan Borsaları’nda düşük tutarlarla hisse alımı imkanı sunacaklarını da açıkladı.

Türk Perakende Sektöründe Sadakat Trendi

Hopi’nin Büyüme ve Veriden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mihrican Ünlü ise, perakende sektöründe sadakatin büyük önem taşıdığını vurgulayarak, kriz dönemlerinde müşterilerin bildiklerine ve güvendiklerine yönelmeye daha meyilli olduklarını belirtti. Sadık müşterilerin harcamalarındaki artışın yüzde 73’e ulaştığını ifade eden Ünlü, markaların müşteri deneyimine odaklanmaları gerektiğini söyledi.

Related Posts

Sinop’ta Çiftçilere Sera Naylonu Desteği

Sinop’ta 171 çiftçiye 16 ton sera naylonu dağıtıldı, tarım destekleri artırılıyor.

Senegal’den Türkiye’ye Tarım Yatırımı

Senegal Başbakanı Sonko, Türkiye’de traktör montaj tesisi için Albayrak Grubu ile anlaşma imzaladı.

THY ve SOCAR’dan Sürdürülebilir Havacılık İş Birliği

Türk Hava Yolları ve SOCAR Türkiye, sürdürülebilir havacılık yakıtı üretimi için mutabakat imzaladı.

Finansal İstikrar Komitesi Toplandı

Mehmet Şimşek başkanlığında toplanan komite, makroekonomik görünümü ve finansal durumu değerlendirdi.

Türk işi akıllı yüzük dünyayı fethediyor: Maharetleri saymakla bitmiyor!

5 sene önce insanların yaşamlarını daha da kolaylaştırmak amacıyla teknoloji ve yapay zekanın birlikte kullanılmasını önemsediklerini belirten Arıkuşu, “İlk olarak ürünümüzün çalışabilirliğini ve faydasını göstermek için AR-GE çalışmaları ve …

TAB Gıda’dan yılın ikinci çeyreğinde 1,1 milyar lira net kâr

TAB Gıda’dan yılın ikinci çeyreğinde 1,1 milyar lira net kâr