Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Saç neden dökülür, kelliğin çözümü var mı?

Doğada “kelleşen” bir canlı görmeniz neredeyse imkansız. Ama insanların zamanla saçlarını kaybetmesi artık çok doğal bir durum olarak kabul ediliyor. Peki ama neden kelleşiyoruz?

Bikiniyi icat eden adamın inanılmaz arabası… Yeniden gün yüzüne çıktı ve rekor fiyata satıldı

Bikininin mucidi Louis Réard, sadece plajlarda değil, otomobil dünyasında da unutulmaz bir iz bıraktı. İcadını tanıtmak için tasarlattığı göz alıcı tekne şeklindeki otomobil, on yıllar sonra yeniden gün yüzüne çıktı ve rekor bir fiyata alıcı buldu.

Spotify kaç milyon kullanıcısı olduğunu açıkladı

Spotify, aktif olarak aylık 696 milyon kullanıcıya ulaştığını açıkladı.

Kuantum bilgisayarda dünya rekoru: “6,7 milyon işlemde yalnızca bir hata”

Yeni bir araştırmada, şimdiye kadar kaydedilen en düşük kuantum hata oranı elde edildi.

Meta’dan bileklikle bilgisayar kontrolü: Hareketle komut verilecek

Meta, kullanıcıların sadece el hareketleriyle bilgisayarları kontrol etmesini sağlayan yeni bir giyilebilir teknoloji üzerinde çalışıyor. “Control Shift” adlı bu bileklik, özellikle motor beceri kaybı yaşayan bireyler için daha az müdahaleci bir erişilebilirlik çözümü olarak tanıtıldı.

Türkiye’den 376 bin kat daha küçük! Zenginlik içinde yüzüyorlar

Dünyanın en küçük ülkelerinden biri olan Monako, ekonomik gücü ve kişi başına düşen geliriyle devler liginde yer alıyor. Sadece 2.08 kilometrekarelik bir yüzölçümü olan Monako Türkiye’den yaklaşık 376 bin kat daha küçük…